Home News Daily Sun, New Telegraph Deny Receiving N10m From Obaigbena
Daily Sun, New Telegraph Deny Receiving N10m From Obaigbena

Daily Sun, New Telegraph Deny Receiving N10m From Obaigbena



The managements of The Sun Publishing Ltd, and the MD/EIC of New Telegraph, Mrs Funke Egbemode have denied that their companies got any money from office of the former National Security Adviser, Sambo Dasuki through Nduka Obaigbena.

In a statement signed by The Sun’s Managing Director and Editor-in-Chief, Mr Eric Osagie yes­terday, they said,

“We can boldly say it that we did not share any slush fund with any­body and got none from any quarter. Ours is an organization run by profes­sionals who place high premium on individual and corporate integrity and as such will not compromise great values imbibed over the years”, Mr Osagie stressed.

On the same development Telegraph stated, “It is on record that following the decision of NPAN to seek compensation from the Fed­eral Government in the after­math of the seizure of editions of newspapers by the military, New Telegraph computed its losses, which were passed to the association. However, since then, the company has heard nothing from the asso­ciation on the matter.

“Following a report that NPAN has begun paying N9 million (not N10 million as contained in the report that has gone viral on the inter­net), the management of Daily Telegraph Publishing Company Limited, publish­ers of New Telegraph, Sat­urday Telegraph and Sunday Telegraph, has written three letters to NPAN for its share of the compensation; but re­grettably, as at this moment, not even a kobo has been re­ceived.”

Meanwhile, two other national newspapers; the Nigerian Tribune and Peoples Daily have denied collecting any kobo from the NSA’s of­fice through Mr Obaigbena.



Your email address will not be published. Required fields are marked *